Ik ben Ginette Lavell, professioneel buitenbeentje. De helft van de tijd verwonder ik mij over de wereld, de andere helft besteed ik aan het uitleggen hoe deze in elkaar steekt.
Geef me iets ingewikkelds en ik maak er klare taal van. Maar verwacht wel eerst lastige vragen of onverwachtse invalshoeken. Voordat ik jouw essentie boven krijg, bekijk ik je van alle kanten. Zoals een klant zal doen voordat deze ook maar één stap op weg naar de customer journey zet.
Je kan me inhuren voor:
Shortcopy, longcopy, UX-copy, merkontwikkeling en positionering, payoffs, tone-of-voice ontwerp, redactionele teksten, een tekstuele kijk op design en trainingen voor contentmakers die gewoonlijk niet schrijven. Of gewoon: een frisse blik op waar je mee bezig bent.
Training UX-writing
Ik geef als eerste en (op dit moment nog) als enige een 1-daagse training UX-writing in het Nederlands, ontwikkeld in samenwerking met Eddy Boeve. De training staat bij Competence Factory op de agenda maar ik kan ‘m ook direct bij jouw organisatie geven. Neem contact met me op voor maatwerk vragen.
Samenwerking
Ik werk samen met ontwerpers en zet mijn taaldenken in om het verhaal scherp te krijgen. Dat verhaal kan ook één woord zijn.
Ik werk met:
– het positieve reclamegeweten van Heldergroen
– de lef-designers van Fabrique
– Nok Nok Studio, strategic design for forward-thinkers
– SEO dichter & linkbuilder Bart Meijer
– brand designer Marieke Griffioen
– Day Creative, merkenbouwers in alle dimensies
– de re-thinkers van Edenspiekermann
– no-nonsense strateeg Suzanne van Gompel
– de sticky veelkunners van Superglue Creatives
– fotograaf Annabel Oosteweeghel
– copywriter Kamiel van Zutphen
– ‘The Jona Effect’ van Jona Rotting
– schrijverscoach Marieke de Ridder